Napjaink egyik közkedvelt újhulláma a kedvezménykártyák kibocsátása, de ez az eszköz sok esetben nem váltja be a hozzá fűzött reményeket, mert
– ha egy kereskedő saját kártyát bocsát ki, akkor csak a meglévő ügyfeleit tudja megszólítani, pedig a fő cél azoknak a fogyasztóknak az elérése, akik talán még soha nem jelentek meg az adott üzletben;
– ha egy vásárlói csoport kártyáját fogadja el a kereskedő, és a kedvezmények nem azonnaliak, hanem később levásárolhatók, akkor arra motiválja a vevőket, hogy ne hozzá térjenek be legközelebb, hanem elküldi őket egy másik kereskedőhöz;
– ha a vásárlói csoportban jelen vannak a multik is, akkor szinte biztos lehetek abban, hogy vevőim a „nem azonnali” kedvezményeket ott költik el – így mint kereskedő, a lehető legrosszabb döntést hozom egy ilyen rendszerhez való csatlakozással;
– ha a vásárlói előnyök pontok vagy virtuális irodákban keletkező előnyök formájában jelennek meg, akkor komolyan el kell gondolkodni, hogy kinek az érdekeit szolgálják ezek a klubok és hoznak-e új vevőket a kereskedőknek.
Az iCC – CO2 Neutral Card rendszerben az Benefit Barcode-nek köszönhetően azonnali a kedvezmény!
Igen, a legfontosabb, hogy a kedvezményekkel ne a saját ügyfélkört, hanem azokat a személyek szólítsuk meg, akik még nem vásároltak nálunk. Ezzel forgalom növekedés érhető el, és az árrés tömeg növekszik.
Az iCC- Benefit Barcode kártyarendszerben több mint 1.100.000 fő érhető el, megyénként átlagosan 30.000 fő, Budapesten hozzávetőleg 500.000 fő az aktív kártyabirtokosok száma. Ez a rendszer abba a szakaszba érkezett 13 éves építkezés után, amikor a kereskedők azonnal felhasználhatják forgalomnövelésre.